Pages

Monday, January 3, 2011

Сонжоо: Та өөрийгөө хэр үнэлдэг вэ?

Өндөр зорилго тавьсан хүмүүс өөрсдийгөө өндөр үнэлдэг гэж ярьдаг. Мэдээж саранд хүрэхгүйгээ мэдсээр байж саранд хүрэх зорилго тавьдаг хэн байх билээ.
Гэхдээ хүн бүрийн өөрт итгэх итгэл, үнэлэмжээ олж авах арга зам өөр байдаг билээ. Зарим нь өндөр албан тушаалаар, харин зарим нь мөнгөөр, харин зарим нь гадаад гоо үзэмжээр.


Та өөрийнхөө үнэлэмжээ мэдмээр байна уу? Тэгвэл  сонжоог бөглөөд үз. Та үр дүнд нь лав гайхана даа.
1.    Та өөрийн ажил амьдралаа хэрхэн ханддаг вэ?  
A.    Маш чухал. Учир нь миний өөрт итгэх итгэл үүнтэй салшгүй холбоотой. (10)
B.    Яахав, заримдаа чухал байдаг. (5)
C.    Чухал биш. Миний тэнэг ажил хэнд хамаатай юм бэ? (0)
2.    Миний өнгөрсөн болоод одоогийн харилцаа маань миний хувьд маш чухал. Учир нь энэ миний өөрт итгэх итгэлийг нэмэгдүүлдэг юм.
A.    Хамтрагчгүйгээр би хэн ч биш. (10)
B.    Нэг их чухал биш. Гэхдээ энэ миний аз жаргалд хамаатай. (0)
C.    Миний хувийн амьдрал надад өөрөөсөө болон хамтрагчаасаа суралцах боломжийг олгодог. (5)
3.    Үнэн эсвэл худал. Би өөртөө маш их хэмжээний үүрэг хариуцлага өгж, нилээд дарамтанд ордог. Харин хүссэн зүйлдээ хүрч чадахгүй бол ихээр цухалддаг.
A.    Үнэн (10)
B.    Заримдаа үнэн (5)
C.    Худал (0)

4.    Хүмүүс намайг аливаа зүйлийг төгс хийдэг нэгэн гэж боддог.
A.    Тийм шүү. Би бол бүхнийг төгс хийгч (10)
B.    Яг ч тийм биш. Гэхдээ тэд намайг аливаа зүйлийг тодорхой стандартад хийдэг, хийж байгаа зүйлдээ анхааралтай ханддаг гэж хэлнэ. (5)
C.    Үгүй. Яг эсрэгээрээ (0)
5.    Миний талаарх бусад хүмүүсийн бодол надал чухал.
A.    Үргэлж. (10)
B.    Хэрэгтэй үед бол бодолцоно. Гэхдээ байнга биш (5)
C.    Үгүй. (0)
6.    Үнэн эсвэл худал. Ганц алдаа миний өөрт итгэх итгэлийг нурааж чадна.
A.    Үнэн (10)
B.    Худал (5)
7.    Миний өөрийгөө үнэлэх үнэлэмж дараах зүйлээр тодорхойлогддог.  
A.    Өдөр тутмын үйл явдал. Үйл явдал хэрхэн өрнөхөөс шууд шалтгаалдаг. (10)
B.    Тогтмол. Миний өөрийгөө үнэлэх үнэлэмж хэр баргийн зүйлд ганхахгүй. (5)
C.    Маш сайн. Би өөрөө өөрийгөө сэргээж, идэвхжүүлж чаддаг. (0)
8.    Би өөрийн сул талаа олж харах үед, ......
A.    Хүлээн зөвшөөрөхөд маш хэцүү байдаг. Би хэзээд илүү сайн байхыг оролддог. (10)
B.    Бид бүгд хүн. Хүн бүр алдаа дутагдалтай байдгаас хойш би хүлээн зөвшөөрч чадна. (5)
C.    Надад сул тал байхгүй. (0)
Оноо
0-25 оноо
Та өөрийгөө зоригтой гэж боддог. Гэхдээ таны өөрийгөө үнэлэх үнэлэмж доошилсон гэж бодож байна. Хэдий та наанаа зоригтой харагдавч дотоод хязгаарлалттайгаа холбогдож чадахгүй байгаа хэрэг.
Юуны өмнө өөрийн байгаа байдлаараа өөрийгөө үнэлэхээ зогсоох хэрэгтэй. Эргэн тойрныхон тань тантай санал нийлэхгүй байсан ч бүү санаа зов. Заримдаа бусад хүмүүсийн бидний талаар бодох бодол бидэнд ихийг зааж өгдөг.
Түүнчлэн өөрийн хүссэнээр амьдарч, бусдын бодлыг үл хайхран амьдрах нь зөв хэдий ч өөрийгөө бусдаас тусгаарлаж амьдрах нь буруу зүйл. Бусадтай харилцахын хажуугаар өөртөө итгэлтэй байх нь жинхэнэ өөрийгөө үнэлэж байгаа хэрэг. Тэгэхээр нуугдахын оронд ил гараад өөрийгөө бусдад харуул.
25-50 оноо
Амьдрал хүнд сайн, муу олон янзаар нөлөөлдөг. Харин тэр бүхэнд та амархан бууж өгдөггүй. Та ерөнхийдөө өөрийн талаар эерэг хандлагатай байдаг. Та өөрийгөө бусадтай адил хэмээн үзэж, тэдэнтэй харилцах ёстой гэж боддог. Та өдөр тутмын йүл явдалаас үүдэн итгэл алдардаггүй. Учир нь та хүнд сул, давуу тал аль аль нь байдаг гэдгийг хүлээн зөвшөөрдөг. Та өөрийн алдаандаа хариуцлага хүлээхээс хойш суудаггүй. Үүнээс харахад та эерэг хандлагатай аж.

Өөртөө илүү итгэлтэй болохын тулд өөрийг тань хөгжөөдөг зүйлсийг ихээр хийх хэрэгтэй.  
55-80 оноо
Та ухаангүй өндөр стандартыг өөртөө тавьдаг. Заримдаа та хүссэн зүйлдээ хүрэхгүй, мөн түүнээсээ болж өөрийгөө зэмлэж байгаад гайхах зүйл алга. Хүмүүс таныг өөртөө итгэлтэй, бардам гэж боддог. Өөрөөр хэлбэл та бол бусад хүмүүсийн хувьд өөрт итгэлтэй хүний тод жишээ. Харин асуудал гэвэл таны өөрт итгэх итгэл, үнэлэмж тань таны бодож байгаа шиг бат биш юм.
Учир нь та өөрийн хийж бүтээсэн зйүлийнхээ үр дүнг заавал гадаад ертөнцөөр батлуулахыг хүсдэг. Өөрөөр хэлбэл гадаад ертөнц таны үнэлэмжийг батлах ёстой гэж боддог. Үнэн байдалд бол бусад хүмүүс таныг батална гэдэг нь таныг илүү дээр хүн болгоно гэсэн үг биш юм шүү дээ. Учир нь та одоо байгаагаараа л хангалттай сайн байж чаддаг. Хэн ч үүнийг батлах шаардлагагүй

Сонжоо

0 comments:

Post a Comment